Az Aflatot program
Az Aflatot program az Aflatoun International szervezetnek egy kora-gyermekkori oktatási programja,
amely a 3 és 6 éves kor közötti gyerekek szociális és pénzügyi műveltségét alapozza meg.
A program nevelési célja azon az előfeltevésen alapul, hogy már a kisgyerekek is megismerhetik – játékos módon – a megosztás, a megtakarítás és a vásárlás eszközeit, módszereit és megérthetik azok előnyeit.
Az Aflatot aktív tanulási megközelítése, amelyet a pedagógusok és a szülők is támogatnak, segíti a kisgyermekeket a szükséges életvezetési készségek és attitűdök kifejlesztésében, amelyek által későbbi életükben is aktívak és elkötelezettek lesznek.
A tapasztalat azt mutatta, hogy a program megvalósítása után a gyerekek
-
-
- nagyobb valószínűséggel gondolkodnak és cselekszenek önállóan
- jobban megértik önmagukat
- egészségesebbek az érzelmeik
- képesek azonosítani más gyermekek és felnőttek érzelmeit, és ennek megfelelően beállítani a viselkedésüket
- jobban elősegítik és fenntartják a kölcsönös, pozitív kapcsolatokat más gyerekekkel és a számukra jelentős felnőttekkel.
-
Aflatot a világban
Az Aflatot program 2016-os bevezetését másfél évig tartó, 33 országban végzett kísérleti program és azok eredményeinek felülvizsgálata előzte meg.
Az Aflatoun szervezet vezetője így gondolja: „a fenntartható fejlődés oktatása nem indulhat el elég korán – célunk, hogy minden 3–6 éves gyermek hozzáférhessen a kisgyermekkori oktatáshoz, különösen a legkiszolgáltatottabb lányok és fiúk. Az Aflatot integrálása a nemzeti tantervekbe a gyermekeket már nagyon fiatalon jogosultakká teszi az oktatáshoz való hozzáférésre.”
18 ország szakemberei vettek részt abban a műhelymunkában, amelynek nyomán az Aflatot programot országaikban majd bevezetik. Magyarország a Csoport-téka Egyesület révén már a következő évben bekapcsolódott ebbe a munkába és együttműködésbe.
https://www.aflatoun.org/launch-early-childhood-education-programme-aflatot/
Az Aflatot program eredményei megtekinthetők ezen a linken: https://aflatoun.app.box.com/v/aflatotevidencebrief
0 Comments
Leave a comment